Over Alice Bekke & partners

Alice Bekke & partners is een ervaren adviesbureau voor ondersteuning van de kinderopvang, scholen in het basis- en voortgezet onderwijs. Je kunt terecht bij ons voor advies, ondersteuning, coaching, begeleiding en nascholing. We stellen ons graag aan je voor!

Maatgericht en van bewezen kwaliteit

Omdat we onze opdrachtgevers nauw bij het proces betrekken, is onze dienstverlening altijd op maat: we geven de nascholing vorm door deze persoonlijk af te stemmen op de leervragen van de deelnemers. In dit proces sporen we de expertise die aanwezig is binnen de school op, om die vervolgens actief in te zetten. Zo krijgt het begrip ‘op maat’ een toegevoegde waarde.

We beschikken over een registratie in het CRKBO. Daarom kunnen we onze diensten BTW-vrij verzorgen en factureren.

logo-cbrk

Ons team

alice bekke 400x500

drs. Alice Bekke

Alice Bekke is orthopedagoog. Zij studeerde orthopedagogiek aan de Universiteit van Nijmegen en Amsterdam. Tijdens haar werkzaamheden als docent pedagogiek / onderwijskunde op een lerarenopleiding voor basisonderwijs heeft ze zich onder andere beziggehouden met leerlingenzorg, gedragsproblemen, onderwijs aan het jonge kind en hoogbegaafdheid. Alice is als docent en begeleider jarenlang aan de master SEN (Fontys) verbonden geweest. Daarnaast heeft ze gewerkt als schoolbegeleider en orthopedagoog bij een schoolbegeleidingsdienst.

Nicole Schoorlemmer 400 x 500

Nicole Schoorlemmer

Nicole Schoorlemmer heeft meer dan 12 jaar ervaring in het onderwijs. Ze heeft in deze periode verschillende functies vervuld. Zij werkt als Co-Teacher en Nt2 specialist in het basisonderwijs. Daarnaast heeft zij de studie kindertherapie gevolgd en is ze gediplomeerd kindercoach en Ambassador van de methode Kids Skills. Als kindercoach begeleidt ze kinderen die ondersteuning nodig hebben. Samen met collega’s van Alice Bekke & Partners verzorgt zij cursussen over het onderwijs aan het jonge kind en gedrag. Haar taalexpertise zet ze samen met Alice en Jacqueline in op het traject: ‘Zin in lezen'.

Jacqueline Saalmink 400 x 500 k

Jacqueline Saalmink

Jacqueline heeft ruime ervaring in het basisonderwijs. Zij heeft verschillende groepen begeleid bij het verbeteren van de groepsdynamiek en is actief betrokken geweest bij verandertrajecten, zoals het ontwikkelen van een visie en aanpak voor het jonge kind en voor (hoog)begaafde leerlingen. Naast haar Pabo-opleiding heeft zij Toegepaste Psychologie gestudeerd en de opleiding (hoog)begaafdheid en excellentie afgerond. Haar overtuiging dat kinderen het beste tot ontwikkeling komen in een betekenisvolle speel- leeromgeving, koppelt zij aan belangrijke thema’s zoals inclusiviteit, welbevinden en denkontwikkeling; waaronder taal- en rekenvaardigheden. Dit is bijvoorbeeld terug te zien in de begeleiding van scholen bij het implementeren van de Zin in Lezen aanpak, tijdens trainingen spel- en spelbegeleiding of trainingen positieve gedragsbeïnvloeding.

maarten haalboom 400x500

Maarten Haalboom MEd

Maarten is ruim 30 jaar werkzaam in het onderwijs. Hij houdt zich bezig met de ontwikkeling van talent en begaafdheid. Als leerkracht, intern begeleider en directeur in het basisonderwijs en sinds 15 jaar ook in het voorgezet onderwijs en hoger beroepsonderwijs vanuit zijn eigen praktijk. Het boeit hem om kinderen, ouders en leerkrachten te spreken die de weg zoeken in de ontwikkeling van het vermogen dat er is! Zijn specialisme is communicatie en reflectie op basis van eigenheid en aanwezige kracht, zowel met individuen als groepen.

Rolinda Veldkamp

Rolinda Veldkamp

Rolinda Veldkamp is hoogbegaafdheidsspecialist en onderwijskundige. Zij studeerde Toegepaste Onderwijskunde op de Universiteit Twente en heeft haar opleiding Gifted Education gedaan aan de Rutgers University in de Verenigde Staten. In haar eigen praktijk heeft ze jarenlange ervaring in het begeleiden van scholen bij het realiseren van goed onderwijs voor hoogbegaafde kinderen. Daarnaast begeleidt ze kinderen die vastgelopen zijn in het schoolsysteem. In samenwerking met school en ouders probeert ze de oorzaak hiervan te achterhalen en de kinderen weer gemotiveerd te krijgen voor het leren en/of voor school. Rolinda haar expertise ligt met name in het vormgeven van onderwijs aan hoogbegaafde kinderen en het ontwikkelen van de school en het schoolteam.

Mariëtte van der Kaa 400 x 500

Mariëtte van der Kaa

Mariëtte is de assistent van Alice Bekke & partners. Op de achtergrond regelt zij de administratie en assisteert bij de communicatie en organisatie. Alles met als doel de mensen van Alice Bekke & partners en de relaties die zij aangaan zo goed mogelijk te faciliteren. Mariëtte heeft 18 jaar ervaring als officemanager en senior secretaresse en werkt nu al geruime tijd zelfstandig als Virtual Assistant.

Marian Koolhaas

Marian Koolhaas

Marian Koolhaas heeft ruime ervaring in het (speciaal) onderwijs als leerkracht, als opleider op een hogeschool, als leidinggevende en als nascholer/opleider. Haar motto is: de leerkracht en hun leidinggevenden maken het verschil, het kind toont ons wat er nodig is.

Haar expertise als onderwijskundige en orthopedagoog op het gebied van visie-ontwikkeling, verandertrajecten, thematisch werken en het versterken van zorg- en kwaliteit in het (speciaal) onderwijs wil ze dolgraag delen, bijvoorbeeld rondom Zin in Lezen of in maatwerktrajecten met teams.